kini kita sudah dewasa

Tuesday, April 26, 2011

Destinasi 4, Kita Geng Selamanya...

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum w.b.t and Peace be upon you...

Member2 di luar sana apa cer? Aku sihat aje bhai Alhamdulillah, bukan setakat sihat, siap happy lagi.
Okeh, sebelum ni aku asyik bercerita tentang keadaan sekeliling dan kehidupan seharian manusia secara umum betul tak? So, kali ni aku akan kongsi la sikit cerita pasal perjalanan hidup aku pulak.
Memandangkan ni cuma ceita tentang diri aku, so, penggunaan bahasa pun aku takde la formal sgt, ade shortform sikit, ade bahasa pasar sikit, boleh tak geng?

Hari tu, time aku tngah syok layan internet nih, tiba2 ada pulak sorang member add aku dalam satu group dekat Facebook. " Tahun 6 SKPA 2005", yaa tu le name 'group'nya. Tercengang jugak aku mula2 tu. Ye la, group darjah 6 la kawan, sape yg sangka akan jumpa balik dengan kawan2 dajah 6 yg dah lama tak bersua muka.
Mula2 tu mmg takde semangat la dalam group tu, last2 tgok makin ramai dan makin ramai yg join...
Admin group tu ( Member aku, nama dia Nasruddin, budak2 lain panggil Nas aje) seniri pulak yg terkejut.
Haha, dia seniri cakap " Uish, tak sangka pulak ramai yg join group nih".

Yaa, mcm biase la geng, bila dah chat dengan member2 lama nih, mesti le semua mula gila nak buat REUNION...dan bermulalah kisah budak2 planning untuk buat reunion. Yang paling semangat nak buat reunion aku tgok, ialah Big Boss: Nas le sape lagi, lepas tu ade le beberapa member2 pempuan.
So, member2 aku pon mulalah merepek dekat wall group tu, ade yg serius tolong Nas rancang reunion, ade yg merepek tak habes2...aku pon selalu merepek jugak bersembang dengan member2 lama.

Banyak jugak muka member2 yg dah lama aku tak jumpa.....antaranya adalah Hazman (Yip Man), Luqmanul Hakim (Mihawk), Faiz Rahim : Makin jambu aku tgok, Rukaini (Naruto). Haha, time tu tak sabo le geng, nak jumpe member lama la katakan. Lgpun, sape yg tak teruja nak tgok perubahan rakan2 seperjuangan kita suatu masa dulu, btol tak kawan?

Lepas melakukan beberapa percaturan, tolak tambah darab dan bahagi, akhirnya 26/4/2011 adalah tarikh keramat yg dipilih untuk menjalankan aktiviti PERJUMPAAN SEMULA di McD Puncak Alam Lepas semua dah Solat Zuhur...
Pagi tu lepas Solat Subuh, aku tertidur bhai, kunci jam nak bangun 10.30, last2 terbangun pukol 12.30.
Solat Dhuha pon tak dapat buat la kawan...padan muka aku jugak, sibok sgt tido lambat malam semalam.
Sedar2 member aku HAZIM OON call, dia tanya aku nak pegi dengan sapa. Last2 aku decide pegi dengan
dia aje le, sibuk sgt nak drive Fiat Punto merah dia, betul tak Zim? Trimas bhai.

Mula2 aku terpikir jugak, "Betol ke ramai yg ade nanti?". Sebab malam semalamnya, masing2 buat lawak tanak datang. Tapi sampai2 aje dekat sana....  !!FUAH!!
Satu Battalion ade bhai, mcm armada angkatan laut aje aku tgok. McD tu penuh dengan member2 aku aje (boleh kata le)...
Dan mule la nampak sebijik demi sebijik muka2 yg aku dah lama tak nampak sebelum nih. haha.

Muka first yg aku nampak adalah muke Hazman (Yip Man). Yaa, member2 aku semua dah berubah rupa.
Tapi perangai sorang2 masih sama dan sebijik. Haha, Luqmanul Hakim masih banyak cakap, banyak lawak.
Yip Man masih kecoh mungkin sebab masa sekolah dulu dia jadi perpustakawan, Faiz masih lagi pendiam mcm dulu. Haha....tngah sebok2 bersembang, tiba2 masuk member aku yg lain, nama dia Meor, panggil Yeop aje....dia masuk dengan baju Econsave dia, tngah kerja sebenanye tapi waktu tu dia lunch break...
Kalau Yeop join mmg gerenti gegar le tempat tu dengan kekecohan dan gelak tawa.

Mmg syok habes la pendek kata. Lepas tu Nas pulak ajak main satu permainan.
Mmg aku tabik le senang cerita budak Nas nih, sanggup pulak susah2 plan mcm2 untuk member dia.
Hidop mesti kena mcm ni la geng, sentiasa unite, sanggup bersusah-senang bersama dengan kawan2 btul tak?
Tapi masa tu, member yg tumpangkan aku kena balik awal sebab ade kecemasan , so aku pon follow dia balik awal. Mula2 dia suroh aku stay enjoy dengan member2 yg lain, tapi tak adil la bhai, aku enjoy situ tapi dia kena balik pulak. So, aku balik aje le sekali dengan dia haha...

Yaa, geng, setelah hampir lima tahun tak jumpa....Memori lama dihidupkan kembali dalam masa satu hari.
Haha, tapi malangnya Cikgu yg mengaja aku masa Darjah 6 dulu tak dtg, ade mesyuarat katanya. Kitorang panggil cikgu tu Teacher Lily...yaa, cikgu yg mendenda aku pada hari KE-2 aku bersekolah...tapi cikgu tu jugak lah yg aku ingat smpai hari ni......nostalgia.

Apa2 hal pon aku nak ucapkan SPECIAL TRIMAS kepada:

Nas(Big Boss), Hazim Oon(Einstein), Hazman(Yip Man), Luqman(Mihawk), Rukaini, Faiz, Azizi(Net), Khai, Khairil Amri(Ka Dior), Syameel, Luqman Hamzah,Zul, Firdaus, Megat, Putera(Spek), dan member2 laki yg lain yg tak disebutkan namanya dekat sini.

SPECIAL TRIMAS JUGAK kepada:
Member2 pempuan yg datang menggegarkan Aktiviti Penggamitan Memori dan Nostalgia lalu.
Sori la kawan, tak perasan sapa yg ada dan sapa yg takde tadi, ramai sgt...apa2 hal pon, kalian jugak member2 yg best. Setinggi-tinggi ucapan trimas untuk kalian...

KEPADA YG GAGAL MENGHADIRKAN DIRI:
Pon special trimas jugak untuk kalian sebab masih stay in touch dan mengambil berat pasal kawan2 yang lain...semoga dapat berjumpa pada lain waktu insyaAllah...

KITA GENG SAMPAI BILA-BILA BOLEH???
-Macam tu la hidup geng. Lepas ni semua akan sibuk dengan kehidupan masing2. Ada yg akan ke luar negara, ada yg dah berangan nak kawin pun ade...ada yg sibuk dengan perancangan masa depannya seniri, tapi aku nak member2 semua ingat, walaupun kita akan sibuk dengan hidup kita sendiri, kita tetap akan jadi geng dan bersahabat sampai bila2 boleh tak geng?, WAllahualam.-

Itu la secebis daripada perjalanan hidup aku readers, harap kalian dapat enjoy celoteh aku ni.
"Nostalgia kalau dikongsi bersama, akan terasa manisnya"...sampai sini dulu geng, aku akan bersembang dengan kaian lagi nanti insyaAllah...

Wassalam...

'Pelajar mahupun bekas belajar SKPA dan kawan2 satu batch dengan aku dulu'....you are now apart of our 'Crew', haha...

1 comment: