kini kita sudah dewasa

Sunday, April 17, 2011

Destinasi 1, 18 Tahun Kemudian...

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum w.b.t and Peace be upon you,

Apa cerita geng? Haha, Alhamdulillah aku sihat aje...
Kalau dulu aku masih lagi bergelar pelajar sekolah, kini aku sudah dewasa begitu juga dengan kawan2 aku yang lain. Mereka masing2 sudah sibuk dengan hal sendiri sekarang. Ada yang bekerja, ada yang dah sambung belajar. Ya, itulah realiti dan keadaan biasa yang menjadi norma kehidupan apabila kita menamatkan zaman persekolahan. Mula2 memang sedih la, sebab terpaksa tinggalkan sekolah yang kita sayang, terpaksa tinggalkan kawan2, guru2 yang sudah banyak berjasa, terpaksa tinggalkan seribu satu memori zaman persekolahan.

Tapi, hidup memang macam tu, kita perlu sentiasa melangkah ke hadapan.
Begitu juga aku, perlu melangkah ke hadapan dan teruskan kehidupan ke peringkat yang seterusnya.
Kalau dulu aku selalu bercerita tentang macam mana aku dan member2 yang lain menempuh cabaran sepanjang 11 tahun berada di bangku sekolah, haha, kini dalam After 18 Crew, aku akan menceritakan pengalaman aku menempuh zaman setelah TAMAT persekolahan.

Ya, member2 semua, hidup ni bagaikan sebuah pengembaraan, dan pengembaraan semestinya menjadi tidak seronok jika kita melakukannya seorang diri. Jadi, insyaAllah aku akan meneruskan 'pengembaraan' bersama 'krew' lama dan baru dan kongsikan pengalaman aku bersama member2 sekalian di sini: Dunia After 18 Crew.

Keadaan masyarakat, persepsi manusia, anjakan paradigma yang aku alami, nasib mereka yang sebaya dengan kita, pengalaman baru dalam hidup, haha, benda2 ni la yang akan aku ceritakan di sini.
Betul geng, kadang2 bila selesai sahaja SPM, kita tak tau hala tuju dan aktiviti yang kita patut buat dan akhirnya berasa bosan, tapi dalam After 18 Crew, kita mengembara bersama. Haha, tapi ingatlah, bukan anda seorang sahaja yang macam tu... . 'KEBOSANAN' inilah yang akan kita basmi bersama di sini...

Aku pasti, anda,anda, anda dan anda di luar sana juga mempunyai pengalaman yang luar biasa setelah tamat persekolahan atau khususnya, setelah tamat SPM dan sedang berada dalam fasa persediaan untuk menghadapi era kedewasaan. Haha, sama2 la kita mengharunginya...

Apa yang pasti adalah, setiap gelak-tawa, suka-duka, pahit-getir yang kita alami tu merupakan kebiasaan dalam sesebuah pengembaraan dan pelayaran di atas lautan kehidupan, pasti ada hikmah di sebalik setiap perkara yang berlaku...jadi bersabarlah dan cuba untuk pandang positif dalam setiap perkara yang kita alami...dan yang penting: LIVE YOUR LIFE TO THE FULLEST.

Wassalam...

'READERS'.....you are now apart of our CREW, haha.

2 comments:

  1. assalamualaikum..

    ni blog baru eah?? yang lame tu still 'bernyawa' ke?

    ReplyDelete
  2. W'salam...haha, blog lama tu 'mungkin' masih bernyawa la Balqis. Blog lama tu cerita pasal zaman sekolah, rasanya " Epilogue, The Ties That Bind" tu akan jadi entry terakhir blog "Life As a Devil".

    ReplyDelete