kini kita sudah dewasa

Sunday, May 15, 2011

Destinasi 6, Pak Cik Tua Lebih Hebat?!

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum w.b.t and Peace be upon you,

Apa khabar member2 sekalian? Aku doakan kome baik dan sihat2 lah hendaknya.
Ok kawan, kali ni aku nak cerita sikit pasal hari yg telah aku lalui dengan penuh rasa terkejut.
Kenapa aku terkejut? Yaa, ni la yang aku nak story ni.

Macam yang member2 dekat luar sana dah tau, aku memang suka sangat main bola keranjang atau bahasa ringkasnya 'basketball' ATAU bahasa yang lebih ringkasnya 'BASKET'.
Yaa geng, bila main basket nih, sendiri mau ingat lah, penat dia memang Tuhan aje yang tau.
Bila aku main basket, kadang2 belum habis separuh masa pertama, aku dah pancit, penat dan semput sedangkan aku masih muda dan belia, haha.

Bila aku main basket, keistimewaan aku adalah 'strength' dan 'weight'. Dengan erti kata lain, bila dalam match, aku suka 'menghentak' dan 'dihentak'. Tapi, bila aku pancit dan nafas jadi pendek, kekuatan dah tak bermakna lagi, wakaka. So, last2 kawan aku nasihatkan aku untuk berjogging. Dalam hati aku dah macam2 dah, sebab aku memang tak suka jogging....hayyoo
Tanpa Stamina, Kekuatan Tidak Bermakna...=.=

Aku pun buat la jugak keputusan untuk berjogging.
Yaa kawan, hari pertama jogging, memang letih gila, sebab dah lama tak jogging. Last jogging pun beberapa bulan lepas dengan member aku yang agak rapat: Blur. Tapi, dah habis jogging tu lega la jugak, badan rasa ringan sikit. So, bila aku ada rasa perubahan lepas jogging hari first tu, aku pun tak semena-mena semangat semacam untuk berjogging lagi besoknya.

Ya, kawan, hari kedua jogging ni yang buat aku terkejut tahap JENGLOT punya.
Mula2 memang aku boleh lari straight, ada la dalam 2km. Waktu aku lari tu, aku tak nampak pun orang lain jogging sekali dengan aku. tiba2 bila aku pusing belakang (untuk patah balik le), agak2 bila aku dah separuh jalan tu, tiba2 lalu seorang pak cik tua sebelah aku. TERKEJUT la kawan, tadi aku tengok takde orang pun, maknanya mesti dia lari laju gila, sedar2 dah sama jauh dengan aku.

Ter'startle' aku dekat tengah jalan tu, aku baru lari 2km dah penat, terpaksa berjalan untuk patah balik sebab dah tak larat nak lari, tapi pak cik tu yang aku tengok umurnya dalam lingkungan 30-an, boleh lari lagi jauh daripada aku???!!!.....Wah! teruk gila stamina aku!!! Dikalahkan pak cik umur 30 sedangkan umur aku baru 18???

Haha, yaa kawan, memang hampeh kan stamina aku? Nampak sangat aku kena buat latihan berat le kalau aku tak nak kalah dengan pak cik tu lagi.

Kalau Tak Nak Kalah, Mari Berjogging Sama-Sama...^^
Sampai sini dulu le kawan. Kalau ade apa2 tips nak kongsi untuk naikkan stamina dengan 'speed', boleh le tinggalkan komen. Mana la tau kut2 ade orang lain yang kalah dengan pak cik tua jugak masa jogging, boleh le manfaatkan komen anda, anda, anda dan anda di luar sana. Haha.

Wassalam...

Kepada 'Member2 yang kurang stamina dan speed', you are now apart of our 'CREW', haha...

No comments:

Post a Comment